Försådden växer bra

IMG_2166

Började förså växter för nästan tre månader sedan och nu är hela vardagsrummet ett enda växthus! Här syns bland annat Thai-basilika, chili och tomat-plantor, Kiwano (Afrikansk Horngurka) och persilja.

IMG_2159

Physalis planta med blomma

IMG_2153

Jätte-smultron, dom växte väldigt långsamt men nu har jag ett stort gäng plus några vildsmultron jag fick av en odlingsintresserad konstforskare

IMG_2158

Mina första två tomater, är osäker på vilken sort (sådde flera och blandade ihop krukorna) men tror att det är Tiny Tim eller Garden Pearl

IMG_2154

Thai-basilika blommor, den här växten växer som ogräs och förgrenar sig ofta. Köpte även Kanel-basilika som är gott men inte smakar mycket kanel (väldigt lik thai i smak)

IMG_2152

Chili blomma! Jag tror att detta är en Nepalenese Bell men kan även vara en Jalapeno Early.

Kan för övrigt rekommendera sidan jalapeno.nu för köp av fröer, bra service, utbud och leveranser, när jag köpte Krusbärs Kiwi frön ifrån dem och senare i en recension där nämnde att jag inte fått dem att gro så fick jag hem två paket fler fröer plus ett paket ‘Gibberellinsyra’ som är ett groddningsmedel helt gratis! Tyvärr så har de nya fröerna inte heller grott (ännu) men gesten uppskattas.

Leave a Reply

