I helgen är det byggdags!

Efter att i söndags lagt hela dan på att köpa virke på ByggMax, och skottkärra, spade mm på Jula – tillsammans med min svärfar Christer som jag är skyldig ett stort tack – så är det mesta nu förberätt för att börja bygga, det enda som saknas är olja (roslagsmahongny) för att skydda träet från röta. Mina svärföräldrar skänkte mig även en typ 400 liter stor vatten tunnas om de i sin tur fått ifrån någon kolonilottsgranne för några år sedan.

Image

Virke – hjälpligt skyddat av en presenning – skottkärra (150kr på Jula, sjukt billigt), lövkorg (99kr kändes inte lika prisvärt, mycket mindre stål och gummi här) och den enorma blå vattentunnan. Vatten tunnan fylls på med en 40 m lång slang ifrån mitt vardagsrumsfönster, ser ganska komiskt ut.

Så nu  den 4-5:e maj så ska vi bygga ihop allt detta till något som ska se ut så här:

Image

kom gärna och hjälp, jag betalar generöst i framtida grönsaker 🙂

Leave a Reply

